Αρχική σελίδα | Περιεχόμενα | Παρουσίαση | Στόχοι-Κριτήρια επιλογής-Δραστηριότητες | Φύλλα Εργασίας | Το Πρόγραμμα ICCROM  
     
Πόλεις κάτω από πόλεις: "ΤΕΙΧΗ: Προστασία από τους εχθρούς και σημείο συνάντησης με φίλους"
Παρουσίαση
     
 

....Με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς σκεφτήκαμε να ασχοληθούμε με το περιβάλλον. Όταν κάναμε την εξερεύνηση για την περιοχή μας αποφασίσαμε ότι θα έπρεπε να εξερευνήσουμε και την πόλη που ζούμε. Έπειτα από αυτή την σκέψη των μαθητών και των μαθητριών του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου -Κορδελιού χωριστήκαμε σε δύο μεγάλες ομάδες. Η μία ομάδα ασχολήθηκε με το δήμο Ελευθερίου - Κορδελιού και η άλλη με τη Θεσσαλονίκη.
....Όσοι ασχοληθήκαμε με την πόλη, αφού ερευνήσαμε σχετικά, συζητήσαμε και αποφασίσαμε να ασχοληθούμε πιο συγκεκριμένα με τα τείχη της πόλης μας. Αρχίσαμε να ψάχνουμε σε βιβλία της βιβλιοθήκης και στα βιβλία που μας έφεραν οι δάσκαλοί μας και κάναμε επισκέψεις στα τείχη για να τα γνωρίσουμε καλύτερα.
....Χωρισμένοι σε μικρότερες ομάδες, άλλοι από εμάς ασχοληθήκαμε με τα ανατολικά τείχη, άλλοι με τα δυτικά, με τα βόρεια, με τα παραθαλάσσια και άλλοι με τους πύργους. Έτσι βρήκαμε πότε, πώς και γιατί χτίστηκαν τα τείχη. Γιατί τα διατήρησαν οι μεταγενέστεροι, τις διορθώσεις που έγιναν και γιατί δεν υπάρχουν σήμερα πολλά από αυτά. Μάθαμε για τους πύργους, για τις επάλξεις, τις πύλες και για το πώς χρησιμοποιήθηκαν τα τείχη όσο περνούσαν τα χρόνια (φυλακές, τοίχοι για μια πλευρά των σπιτιών που χτίστηκαν δίπλα κ.ά.). Για τους εμπορικούς δρόμους που ξεκινούσαν από τις πύλες, για τους εμπόρους, τα χάνια που έμεναν και πως η πόλη μας ήταν μια από τις πιο σπουδαίες και εμπορικές της παλιάς εποχής.
....Μετά σκεφτήκαμε ότι θα έπρεπε να τα επισκεφτούμε και αν μπορούμε να ζήσουμε για λίγο όπως οι Βυζαντινοί. Έτσι αποφασίσαμε να φέρουμε φόδρες για να κάνουμε τα ρούχα των Βυζαντινών, πως τα είχαμε δει στο βιβλίο Ιστορίας της Ε' τάξης. Ενώ άλλοι έφτιαξαν θώρακες, ξίφη και ασπίδες και τα έκαναν από πάνω με αλουμινόχαρτο για να δείχνουν πως ήταν σιδερένια. Όλα αυτά τα κάναμε για να πάμε στα κάστρα και να παίξουμε τους ρόλους αυτούς, αλλά και για τα γνωρίσουμε ακόμα καλύτερα και έτσι να τα φτιάξουμε κι εμείς.
....Μας έκαναν εντύπωση οι μεγάλες πέτρες που είχαν κάτω και χωρισμένοι σε μικρότερες ομάδες είδαμε πως μέσα σε τρύπες φυτρώνουν φυτά και ζουν πουλιά και έντομα. Έτσι που ήμασταν ντυμένοι παίξαμε για να δούμε πώς πολεμούσαν, πώς έφερναν τα εμπορεύματα, πώς γινόταν ο έλεγχος στις πύλες κ.ά.
....Σκεφτήκαμε ακόμα να κάνουμε τα τείχη. Βρήκαμε ένα χάρτη με ισοϋψείς και με φύλλα εφημερίδας αρχίσαμε να κάνουμε μια μακέτα που περιείχε την αναπαράσταση της πόλης και των τειχών. Όταν τελειώσαμε την κάναμε με χαρτόνι σάντουιτς και αφού κόψαμε και κολλήσαμε τα τείχη αρχίσαμε να βάφουμε με κίτρινο χρώμα τα τμήματα που δεν υπάρχουν σήμερα, όπως τα είχαμε βρει στα βιβλία, και με καφέ αυτά που υπάρχουν και σήμερα.
....Ζωγραφίσαμε τα τείχη, τα χάνια, και το πως πολεμούσαν και γράψαμε όλα αυτά που θυμόμαστε και που έχουμε κάνει.

 
Οι μαθητές και οι μαθήτριες
των Ε2 και ΣΤ2
του 7ου Δημοτικού Σχολείου
Ελευθερίου - Κορδελιού.
 
     
     
  © Copyright 2002: Δοξάκης Ευστράτιος, Ευθυμίου Αλέξανδρος, Παπαλεξίου Κώστας